Wolna i niezawisła Ukraina jest jedynym prawdziwym gwarantem niepodległości Polski. Jeśli upadnie Ukraina, kwestią czasu będzie upadek Polski.

poniedziałek, 11 listopada 2019

Jeszcze lepiej, czyli druga odsłona Żywych trupów



Po obejrzeniu pierwszego sezonu serialu

The Walking Dead (Żywe trupy)


który swą premierę miał 31 października 2010 roku, i który bardzo mi się spodobał, z wielką niecierpliwością i nadzieją na dobrą rozrywkę sięgnąłem po sezon drugi, po raz pierwszy emitowany od 16 października 2011.




O ile pierwszy sezon składał się tylko z sześciu odcinków, to drugi liczy ich już trzynaście. Czołówka, bardzo klimatyczna i oryginalna, pozostała bez zmian. Słyszałem już opinie, iż z czasem poziom serialu się obniża, jak to zresztą jest zwykle z nadmiernie wydłużanymi produkcjami. Na szczęście na razie takiej tendencji nie zauważyłem. Wręcz przeciwnie. Dzieje się tak dużo, iż pierwszy sezon przy drugim wygląda jak ledwie wprowadzenie do rozbudowanej całości. Jest i napięcie, i zaskakujące momenty, a poszczególne odcinki są z premedytacją tak podzielone, iż pozostawiają widza w zaskoczeniu i w niecierpliwym oczekiwaniu na to, co dalej.

Warstwa psycho- i socjologiczna, które była mocnym aspektem pierwszej odsłony cyklu, nie tylko nie została spłycona, ale wręcz przeciwnie. Postapokaliptyczne realia pozwalają snuć spekulacje na temat możliwych strategii wobec permanentnego i totalnego zagrożenia, na temat tego, jak różni ludzie mogą się zachowywać w podobnych sytuacjach.

Oglądając serial wraz z córką zauważyłem, że te same postacie u różnych widzów mogą wywoływać całkowicie odmienne emocje, co też jest ciekawym aspektem prowokującym różne refleksje. Chętnie poczytałbym coś w podobnych klimatach, ale na razie nie mogę na nic podobnego trafić.

Gorąco polecam, a sam już z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy. Ostatnia scena drugiego sezonu budzi wprawdzie mieszane odczucia co do tego, co nam zaoferuje sezon trzeci, ale kto wie...

Wasz Andrew




Ocena:


  • nie podobało mi się 
  • było w porządku 
  • podobało mi się 
  • naprawdę mi się podobało
  • było niesamowicie


* chętnych do poznania pełnej listy płac, szczegółów o producentach, itp. odsyłam do dobrze opracowanego materiału na wiki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytamy wnikliwie każdy komentarz i za wszystkie jesteśmy wdzięczni. Zwłaszcza za te krytyczne. Jeśli chcesz o czymś porozmawiać, zapytać, zwrócić uwagę na błąd, pisz śmiało. Każda wypowiedź, zwłaszcza na temat, jest przez nas mile widziana. Nie odrzucamy komentarzy anonimowych, jeśli tylko nie naruszają prawa. Można zamieszczać linki do swoich blogów i inne, jeśli nie są ewidentnym spamem. KOMENTARZE UKAZUJĄ SIĘ DOPIERO PO ZATWIERDZENIU przez nas :)