czwartek, 28 sierpnia 2014

O reklamach społecznych



Programy kładące nacisk na uzmysławianie negatywnych konsekwencji w przyszłości, wynikających z teraźniejszych działań, mają znikomy wpływ na zachowanie Teraźniejszych, ponieważ samo myślenie o przyszłości jest im obce. W przeciwieństwie do nich, Przyszłościowcy nauczyli się rozpoznawać pewne zależności, co pozwala im między innymi na uniknięcie problemów uzależnienia, W odniesieniu do Przyszłościowców wykorzystanie tych programów jest jednak jak kazanie dla osób już zbawionych.

2 komentarze:

  1. Interesujące. Myślicie, że niektóre narody mogą mieć tendencję do jednego z tych typów myślenia? Przez historię i inne tam uwarunkowania? Bo ja się w jednej książce spotkałam z poglądem, że np. ogólnie Afrykańczycy mają tendencję do myślenia prawie, że tylko w kontekście teraźniejszości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie właśnie tak jest, przy czym odzwierciedla to nawet historyczne różnice między częściami jednego narodu. Podział Włoch na północ i poludnie oraz Sycylię. Polska czy Czechy.

      Piękny obrazek to sytuacja na naszych drogach. Nie jest problem w tym, że się jeździ po pijaku, tylko w tym, że nawet na trzeźwo się jeździ bez myślenia o konsekwencjach. Szwed po pijaku jedzie wolniej niż na trzeźwo, a Polak szybciej :) Zimbardo podaje wiele dowodów na to, że poszczególne grupy społeczne, narody lub ich części, są uwarunkowane na czas teraźniejszy, przeszły lub przyszły. Samemu też można to obserwować lub zauważyć w opracowaniach na całkiem inne z pozoru tematy.

      Usuń

Czytamy wnikliwie każdy komentarz i za wszystkie jesteśmy wdzięczni. Zwłaszcza za te krytyczne. Jeśli chcesz o czymś porozmawiać, zapytać, zwrócić uwagę na błąd, pisz śmiało. Każda wypowiedź, zwłaszcza na temat, jest przez nas mile widziana. Nie odrzucamy komentarzy anonimowych, jeśli tylko nie naruszają prawa. Można zamieszczać linki do swoich blogów i inne, jeśli nie są ewidentnym spamem. KOMENTARZE UKAZUJĄ SIĘ DOPIERO PO ZATWIERDZENIU przez nas :)